Forma-1 / Motorsport

Vettel forrong, a Pirelli a Ferrarira hárítja a felelősséget

Egy dobogós helyezést bukott el a Ferrari és Sebastian Vettel a német utolsó előtti kör elején történt defektje miatt Spában. A történtek kísértetiesen hasonlítottak ahhoz, ami két nappal korábban Nico Rosberggel történt a második szabadedzésen. A gumihiba akkor és most is az Eau Rouge után jelentkezett – igaz, Vettel abroncsa jóval hamarabb megadta magát, mint honfitársáé. További különbség a két történet között, hogy miközben Rosberg abroncsában 11 kör volt csupán, Vettelében majd’ harminc. A négyszeres világbajnok ugyanis 15. körének végén állt ki a bokszba, s miután a virtuális biztonsági autó alatt nem szervizelt, egy kiállással próbálta meg teljesíteni a versenyét.
 
""
 
Elmondása szerint azonban ez nem jelentett túlzott kockázatot. „Hány kör is kellett volna még? Nem sok… Ilyesminek nem szabad megtörténnie” – forrongott a rendkívül indulatos bajnok a leintést követően, kiemelve, hogy ha az Eau Rouge-ban durran el a kereke, talán súlyos baleset lett volna a vége. „Minek kell még történnie?! Csalódást keltő az eredmény, mert megérdemeltük volna a dobogót. De a legfontosabb, hogy ha ez korábban történik… nem tudom… Ez az a téma, ami ott köröz, mégsem emlegeti senki. Ez elfogadhatatlan!”
 
Vettel nem titkolta, már Rosberg esete után is szót emelt a biztonsági aggályai miatt, s most is a Pirellit okolta a történtekért. Szerinte ugyanis nem elfogadhatóak azok a magyarázatok, amiket ilyen esetekben az olasz gyártó ad. „Mindig a törmeléket emlegetik, hogy gond volt a karosszériával, a versenyző szélesre ment – baromság! Nico azt mondta, nem futott szélesre – akkor nem is futott szélesre! Miért hazudna nekünk? Ugyanez van velem is: én sem mentem le, de a gumi mégis felrobbant. A versenyzőknek meg kell beszélniük ezt. Talán nem olyan komoly a helyzet, mint Silverstone-ban (2013-ban), de akkor is elfogadhatatlan” – fogalmazott.
 
Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója mindeközben azonban elmondta, semmiféle összefüggés nincs Rosberg és Vettel defektje között – utóbbiért pedig a Ferrari saját magát okolhatja, mert azt extrém stratégiája idézte elő. „A gumik már a végüket járták. A világ minden gumijával gondod lesz, amelyik már az élete végén jár. Ő huszonnyolc kört ment már vele, ami több volt, mint amit mi előre kiszámítottunk. Ők voltak az egyetlenek, akik ezt az utat választották. Úgy éreztük, ez egy két kiállásos verseny – többen pedig három kiállással próbálkoztak. Talán úgy érezték, megcsinálhatják. Időnként lehet próbálkozni alternatív utakkal, és ha sikerül ezzel kiugró eredményt elérni, te vagy a zseni” – magyarázta, hozzátéve, hiába jósolták azt a hétvége elején, hogy a keményebb gumi tovább bírhatja, a versenyen a körülmények változtak, így iránymutatásukat sem lehetett készpénznek venni. „Más csapatok más irányt választottak” – tette hozzá.
 
Hembery azt is kiemelte, hogy Rosberg és Vettel esete között semmiféle összefüggés nem volt. „Rosberg gumiját kívülről vágta ki valami – ez viszont csak a túlhasználtság miatt volt. A felvételekből látszik, hogy a gumi oldalfala még ép volt (Vettelnél)” – magyarázta.
 
Végül pedig Vettel indulatos nyilatkozatára és a Pirellit megcélzó kritikájára is reagált: „Érdemes kétkedni a szavaiban. Most a verseny hevében nyilatkozott, mérges volt és frusztrált, mert nem érte el azt az eredményt, amire vágyott. Nem fogom kritizálni őt” – mondta higgadtan.